اهانت به پیامبر اکرم(ص) نشاندهنده عجز دشمنان است
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۲۱۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس گفت: اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) نشاندهنده عجز دشمنان مقابل مسلمانان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرقدس، جمعی از کارکنان، استادان و دانشجویان تشکلهای دانشجویی و بسیجیان روز گذشته با حضور در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اعتراض خود را به اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس قرآن کریم و رسول مکرم اسلام(ص) ابراز کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس در این گردهمایی با اشاره به اقدام مجدد نشریه «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(ص) گفت: نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» پنج سال پیش به پیامبر اکرم(ص) اهانت کرد و امروز دوباره همان تصاویر مستهجن را چاپ و نشر میکند.
عبدالله قاسمی پیربلوطی عنوان کرد: رئیس جمهور فرانسه میگوید ما حرکت این نشریه را محکوم نمیکنیم؛ دلیل این واکنش ترس از برنامه جهانی مسلمانان و ملتهای مسلمان است.
امروز دشمنان اسلام با خواندن آیات قرآن جنایت میکنند
وی اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام با خواندن آیات قرآن آدم میکشند، جنایت میکنند و وقتی نتیجهای از جنایت خود نمیبینند با تصاویر موهن به پیامبر اعظم(ص) اهانت میکنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اهانت بزرگ نشریه فرانسوی نشان میدهد که این رفتار غرضورزی با مسلمانان بوده و هراس از اقبال مردم کشورهای غربی خصوصاً آمریکای لاتین به دین اسلام است.
قاسمی پیربلوطی تأکید کرد: از سوی دیگر شاهد حضور رژیم صهیونیستی در منطقه با چراغ سبز دولت بیکفایت امارات هستیم و عمل زشت دولتمردان امارات در عادیسازی رابطه با رژیم جنایتکار صهیونیستی هم توهین به مسلمانان است و هم خیانت به مردم مظلوم فلسطین و کشورهای عربی.
انتهای پیام/4078/
منبع: آنا
کلیدواژه: شهرقدس دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس شارلی ابدو دانشگاه آزاد اسلامی نشریه فرانسوی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مسجد و هویتبخشی به محله
به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتقا و رسیدگی به فضاهای عمومی به ارتقا هرچه بیشتر زندگی عمومی در شهرها و محلهها میشود مساجد یکی از فضاهای عمومی هستند که با درگیری هرچه بیشتر شهروندان باعث هویت بخشی به شهر و محله میشود.
محسن الويری (مدرس دانشگاه باقرالعلوم(ع)) در مقالهای با عنوان «رويکردی تاريخی به مسجد بهعنوان الگوی جامعه دينی و هويتبخش محله» به این موضوع اشاره میکند که مسجد به معنی سجدهگاه در اصطلاح شرعی به مکانی اطلاق میشود که برای نماز خواندن همه مسلمانان وقف شده باشد و مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت، محلی برای نشان دادن هماهنگی بیشتر و همبستگی مردم برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی است.
* مساجد و تاثیر آن برآداب شهروندی
به زعم این پژوهشگر تاسیس مسجد از سوی پیامبر (ص) بلافاصله پس از ورود به شهر مدینه، تنها اقدامی نمادین برای نشان دادن جوهره عبودی جامعه و حکومت در اندیشه اسلامی نبود؛ بلکه با مروری بر متون دینی و تاریخی، چنین به نظر میآید که مسجد به عنوان نخستین فضای کالبدی شهری، الگو و ماکتی بود برای آنچه پیامبر (ص) در سطح کلان جامعه تعقیب میکردند.
یعنی پیامبر (ص) نخست الگویی از جامعه مطلوب و آرمانی اسلامی را در مقیاسی کوچک به نمایش گذاشتند تا مسلمانان ضمن یافتن نگاهی کلان نسبت به افق آینده، به تدریج و در فضای فراهم آمده در مسجد با احکام و معارف دینی آشنا شوند، متناسب با آموزههای دینی تربیت شوند و با آداب شهروندی در یک جامعه دینی انس بگیرند.
* مهمترین کارکرد مساجد
این پژوهشگر توضیح میدهد که بعدها مسلمانان با تأسی به پیامبر (ص) بنای شهرهای جدید مانند کوفه، بصره و قاهره را با ساختن مسجد آغاز کردند. مسجد از همان آغاز پیدایش در عصر پیامبر (ص) کارکردهای مختلفی داشت. مهمترین این کارکردها به رغم فراز و نشیبی که در گذار تاریخ یافته است، چنین است: کارکرد عبادی؛ کارکرد آموزشی؛ کارکرد فرهنگی و ارتباطاتی؛ کارکرد سیای و کارکرد اجتماعی.
الویری در ادامه این پژوهش توضیح میدهد که این کارکردها به ویژه با تکیه بر تجربه تاریخی، نمایانگر گونهای خاص از تعامل بین انسان و خدا و نماد بیرونی جامعیت دین و تجسم جایگاه عبادت و علم به مثابه دو بال تعالی انسان ها در تفکر دینی است.
این پژوهشگر اینگونه جمعبندی میکند که جامه تحقق پوشیدن توسعه محلهای متناسب با باورهای دینی و ظرفیتها و ضرورتهای برخاسته از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی، نیازمند بازتعریف رسالت، نقش و کارکردهای مساجد محله با رعایت یکسانیها و تفاوتهای آن با مساجد جامع به ویژه از نظر گستره عمل بر اساس آموزههای دینی و ژرفکاری در تجربه تاریخی است و بر این اساس تمامی امور مربوطه به مساجد مانند معماری، اجزاء، کارگزاران، درآمدها و هزینههای آن نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
گفتنی است، یافتههای این پژوهش در همایش «همایش ملی مسجد و نظم اجتماعی در ایران» ارائه شده، این همایش توسط پژوهشگاه فرهنگ هنر و راتباطات اسفند ۱۴۰۲ برگزار شده است.
انتهای پیام/